Imorgon åker jag och Tommy på semester/konferens. Vi flyger till Vancouver i Canada och stannar Tors-söndag och sedan bilar vi ner ifrån Vancouver till Seattle. 
Ska bli kul å se en annan del av USA och lite av Canada också. Egentligen skulle vi varit borta en vecka men eftersom vi valt att inte ta med Viggo denna gången så flyger jag hem ifrån Seattle redan på tisdag, då hundvakten vi har också ska åka på konferens nästa onsdag. Känner att det blir lagom ändå.
Ska bli mysigt att komma iväg bara vi två och se lite och hitta på lite saker. 
Igår kväll satt vi och planerade resan lite smått, bl.a. Ska vi ta busstur upp till bergen i Vancouver och gå på en hängbro som finns där. Sedan ta en hopp-on-and-off buss en dag och åka runt å kika på saker. 
Sedan ska dem tydligen ha ett av Canadas största akvarium där med delfiner och vitvalar som kanske kan va kul att se...
Blir mycket akvarium för oss, vi var även på Houstons akvarium i helgen som inte var så stort men däremot hade dem vita tigrar ( varför vet jag inte) som var lite kul att se. 
Sedan hade dom ett rum som msn kunde klappa och mata rockor, ett tåg som gick genom en hajtunnel och även ett litet tivoli utanför.
 
Nästa måndag börjar min engelska-kurs, men eftersom vi är ute å reser så börjar jag inte förän på onsdag, är redan lite nervös men hoppas det kommer bli kul och att man lär träffa lite mer folk. Kan ofta känna att det blir svårt att skapa relationer när man pratar engelska, dels för att jag inte känner mig som mig själv när jag pratar engleska och sedan för att det känns som det inte riktigt blir en ärlig och "vanlig" konversation. Jag har fortfarande svårt ibland att hitta vissa ord eller lägga fram meningarna så det inte låter helt fel( blir mycket fel ibland kan jag säga). Det flyter sällan på bra och det blir mer " yeah nice to meet you" å gå vidare eller helt tyst. Men det är väl det som är anledningen till en engelska-klass;) 
 
Vi har även anmält Viggo till en kurs i vardagslydnad, vi gick ju en valpkurs i detta i våras, och hade egentligen velat gå en kurs i agility för nybörjare men var då tvungen att först ha gått en kurs i " good dog manners class" först så då kör vi på det först. Ska bli skönt att han får lite mer träning en den här hemma och i hundparken. På tal om hundparken så har han blivit en jätte tuff kille där, han tar verkligen för sig massa och hittar nästan jämt någon eller några att leka med. Det är mycket jaga som gäller, och fortfarande är han en väldigt försiktig vovve vilket vi tycker är bra, han är verkligen bland den snällaste vovven och skulle aldrig göra någon illa. Dessutom. Har han även börjat ta lite mer kontakt med de hundarna där som är lite större så utvecklingen går framåt! 
Tänk, På torsdag nästa vecka fyller han 1 år!! 
 
I eftermiddag ska vi till ob/gyn läkaren igen för en koll av bebis igen. Förra veckan var vi även hos familjeläkaren, här är det så att för att komma in i systemet så vill läkaren träffa en när man är frisk först så man går dit och gör en hälsokontroll. Vår läkare är en kvinnlig och jätte trevlig... Vården här Är verkligen otroligt proffsig, slutar aldrig förvånas. Det känns som dom tar sig tid och sitter ner och pratar igenom noga med en, inget får missas. Enligt henne var allting också bra och jag var en frisk å kry gravid kvinna;)
 
Igår var jag ute med Cecilia på true foods och sedan gick vi och tog en kaffe, var super trevligt och kul å lära känna henne lite mer. Hennes kille, Andreas jobbar ju ihop med Tommy och dem har också flyttat ifrån Gävle. Det är även dem som kommer ha hand om Viggo när vi är borta, känns skönt eftersom Viggo träffat dem en del och han och Cecilia är polers;)
 
Nu ska jag fixa lite innan Tommy kommer å plockar upp mig, ha en fin onsdag! 

1 kommentarer

Mamsen

10 Sep 2014 22:28

Hoppas ni får superhärliga dagar på er lilla tripp. Ta hand om varandra och njut av tvåsamheten.Undrar om du kommer gilla Vancouver lika mycket som Matilda och jag gör. Kramar till er <3

Kommentera

Publiceras ej