2016 har börjat bra. Vi firade in det nya året tsm med fam. Gunnérius som var kvar fram till 4/1. 
Lite bilder ifrån vår nyårsafton 






Det var lungt, vi åt 3 rätters middag med Toast Skagen till förrätt, oxfilé, bakpotatis, rödvinssås och sparris till varmrätt och Key lime pie med grädde och hallon till efterrätt. 
Innan barnen somnade firade vi lite för dom med roliga hattar, tutor och konfetti. 
Tjejerna somnade vid 20 och sedan inväntade vi tolvslaget. 00.30 var jag i säng. Det  tär på en, att ha småbarn;)
 
Den 2a åkte vi till Childrens Museum för att leka och busa lite. Det är som det låter, ett helt museum uppbyggt för bara barnen. 
De har ett labb, en bank, mataffär, tv-studio,pizzeria,veterinärklinik, konstateljé, vallokal.. Ja allt du kan tänka dig som vi vuxna har, men för barn! M älskar toddler arean, en egen våning för de minsta. 
Lite bilder från detta:

Riktiga kycklingar, ett rum där det förklarad hur kycklingar blir till. 


Veterinärkliniken. M älskar djur och trots att hon är så liten ville hon väldigt gärna va där å klappa djuren ( Gosedjur). 

Hittade en djurbok. Böcker är också en stor favorit! 
Rita lite i konstateljén. 

I toddler rummet kan man klättra och leka massor. Perfekt för en aktiv  1 åring.

Förutom en mysig start på året har vi även fått en ettåring i huset. Den 7/1 fyllde vår lilla M 1 år. 
Vi firade dagen med att hitta på något bara i familjen. 
Började dagen med paketöppning och frukost. 
Sedan på eftermiddagen åkte vi till ett nytt lekland i Sugar land som öppnade för några månader sen. Nytt och fräscht och bra snacks i baren och inte bara de där sockriga eller fastfood som ofta säljs på sådana ställen. 5 av 5 stjärnor tyckte vi nog alla. Blir fler besök! 
 
Lycklig tjej! Så roligt å krypa in och ut! 

Efteråt åkte vi tillbaka in till Sugar land och tog ett restaurangbesök. 
En mysig eftermiddag tillsammans blev det.

Idag har vi haft ettårskalas för vår lilla loppa, och firat tillsammans med våra vänner här. Hela veckan har jag stått och bakat tårta, muffins, chokladbollar och även gjort små babblar i sockerpasta. 
Blev ganska nöjd med resultatet till slut men vägen dit tog tid haha.
Jag är verkligen ingen bagare, förstår inte varför men jag misslyckas jämt haha
Såhär såg det ut i torsdags kväll 


3 tårtbottnar senare blev detta resultatet: 

Övning ger färdighet! 

För att vara första gången jag ger mig på ett sådant projekt, och göra figurer i sockerpasta så är jag ändå nöjd. 

Ni som känner mig vet även att jag älskar fixa inför kalas och fest. När det är tillställningar så går jag oftast all in. Tycker det är så kul. Vi bor ju dessutom i det perfekta landet för detta.  









Gästerna tyckte tårtan smakade bra och det blev ett lyckat kalas till slut.

Ikväll är det en väldig trött, men glad tjej här hemma. Tror att hon är väldigt nöjd med dagen, och kommer sova gott i natt. 
Jag har så svårt att släppa att vår lilla bebis plötsligt är 1 år?! 

Fina presenter:
-Byggklossar i trä av Jennifer, Clem, A och E
-Klänning och drag hund av Lena, Magnus och De små T:na
- Snigel som man drar med ett skal som är en figurbox av Lovisa, Thomas och L 
Perfekta presenter för en ettåring som håller på att lära sig gå och älskar riva torn, och klänningen, såå söt!! 
Återigen, tack alla för ni gjorde hennes dag till en fin dag<3 

Så 2016 har startat väldigt bra och vi väntar just nu med spänning på nya äventyr om några månader, men vart vet inte ens vi än... Men det kommer väl besked om det med:) 

Ha en fin kväll! 




Kommentera

Publiceras ej