Jag vet, det är lätt att det blir lite tjatigt om det här med bebis och grejer. Jag lovade t.o.m mig själv att "aldrig bli sån"... Jag har nog fallit dit ändå, men jag vill ju så gärna att mina nära å kära hade kunnat varit med på närmare håll och kunnat se och följa i verkligheten, vilket blir väldigt svårt med en stor pöl i mellan våra länder. Så lättast blir att dela här på bloggen! 

Vi har idag haft fullt upp. 
Började med ett samtal ifrån syster yster och hennes prins Daniel med planer inför deras ankomst nästa vecka. Dom landar på lördag å stannar till 15e, ska bli så kul att ha dem här! 
Sedan åkte vi iväg till Ikea för att köpa ramar till vårt lilla tavelprojekt vi ska fixa i vardagsrummet. 
Det slutade med Att vi kom hem med massa ramar (som tänk) samt mycket annat smått och gott, som vi faktiskt också behövde. 
Vi åkte till subway för lite lunch och där skypade vi med mina fina päron. 

Återigen hemma började vår pysslar-eftermiddag. Tommy tog tag i något som han äntligen fått lov till; barnrummet..eller barnhörnan rättare sagt. 
Jag tog tag i tavelprojektet, och tyvärr hann jag inte klart att rama in alla bilder. 
Tommy snickrade ihop spjälsängen och skötbordet och satte upp en väggdekal, sen var vår lilla babyhörna färdigutrustad möbelmässigt. 
Jag fick äran att bädda i ordning sängen och sätta på spjälsängsskyddet och satte även ihop mobilen. Så nu får det stå där och locka i ca 9 veckor innan hon får äran att sova där. 
Vet inte hur det är i Sverige med rekommendationer för bäddning, men här får man inte ha något alls i spjälsängen förutom en sovpåse till babyn. Alltså ingen kudde, spjälsängsskydd, filt/täcke lr gosedjur pga risk för plötslig spädbarnsdöd.  
Någon som vet vad som rekommenderas i Sverige? Har försökt googla men inte hittat riktigt. 
Helst vill dom gärna också att man den första tiden "Swaddlar" babyn, alltså lindar in bebisen i en liten filt eller sjal, vilket jag heller inte hört om i Sverige. 
Som ni hör så är det olika råd och rön och det är svårt att veta vart man ska stå för att " göra rätt". 

Kände att jag inte ville att sängen skulle stå tom i 9 veckor så bäddade i ordning. 
Sedan satte vi upp lite tavlor. 
Så vårt stora masterbedroom i vitt och ljust har nu blivit ett lite trängre rum med ett hälften färgglatt barnrum och hälften romantiskt sovrum.
Det känns lustigt att det snart ska sova en bebis här inne. Luften ska plötsligt delas av en fjärde individ i detta rum.
Hennes lilla hörna 



Lite tavlor och väggdekal " when you wish upon a star" 



Skötbord, ska Dock fyllas på med lite korgar och en skötbädd. 


Har bäddat med spjälsängsskydd, täcke, kudde och en filt samt satt i lite gosedjur  tills vidare, ser så mycket trevligare ut än en tom säng;) 

Snart är nog allt "i Box", vi har lite kvar att handla dock men sen är vi nog redo för att bli två föräldrar, två fina päron som mina Goa päron;) 
Vi längtar faktiskt väldigt mycket nu! 

God natt på er!  




1 kommentarer

Mamsen

27 Oct 2014 10:02

Er lilla "Sessa" kommer att få en underbar start i livet. Så efterlängtad och så välplanerat och väl förberett <3

Kommentera

Publiceras ej