Jag tror det är dags att börja inse att jag är i tredje trimestret och drygt 2 mån kvar till förlossning haha
Senast igår sa jag "jag känner mig inte gravid".... Och i går kväll fick jag tji för det. 

Jag hade lunch med tre andra mammor/blivande mammor igår, super trevligt. 
Vi käkade och tog en kaffe på true food kitchen och sedan gick ner till en butik som heter kids to kids, som är en second hand butik för barn. Dem hade allt, kläder, babylounges, gravidkläder osv. Mycket fina märkeskläder, och allt var i otroligt frächt skick. 
Perfekt att handla till en liten bebis som kommer växa så det knakar. 
Anser inte att barn behöver dyra märkes kläder men var kul att fynda lite. 
Det farliga är att butiken ligger med gångavstånd ifrån där vi bor;) 
Jag kom hem med lite smått å gott till både mig å Lillan. 

På kvällen hade vi planerat att gå på ett public halloweenparty nere i midtown, men efter en dag med lunch, fika och shopping kom jag hem och var helt död och hade ont i fötter, ben och hade åter igen sammandragningar/förvärkar. Så det där "jag känner mig inte gravid" tar jag nog tillbaka och inser att Partylivet är över och kommer nu sista veckorna ta det lungt. 

Tommy som hade jobbat hela veckan var inte heller så jättesugen på partaj så blev en lugn kväll. 
Vi hoppades på att få lite besök av några barn, men till vår stora besvikelse kom det inga alls. 
Vi som trodde det skulle krylla av barn överallt, men tyvärr fick vi lära oss något nytt, det föregår mest "trick or treat" i villaområdena och tydligen allra mest i de finare områdena, i alla fall inne i själva Houston. 
Till nästa år vet vi helt enkelt att det inte behövs köpa massa godis med andra ord;) 

Vi tog en tur med bilen för att se halloweenfirandet, trick or treat och uppleva stämningen. 
Det var verkligen en supermysig stämning, barnen var uppspelta, förväntansfulla och många hade gått all in för sina dräkter. Det var mysigt att se alla som satt ute i trädgårdarna utklädda och väntade på alla barn som ville ha godis, såklart utklädda även dem. 
Tog lite kort som jag lägger upp nedan men tyvärr är kvalitén inte den bästa. 
Vi åkte till River oaks som är ett av Houstons finaste områden. 
Vi hade hört Att folk som bor där brukar hyra in arkitekter för att pynta hus och trädgårdar. Många hade verkligen pyntat upp som tusan! 
Jag hoppas vi får uppleva halloween på riktigt nästa år trots att vår lilla då bara är 9 mån, för det var häftigt och se! 
Många familjer hade klätt ut sig i samma tema och vissa gator myllrade det av barn och föräldrar. 
Något annat som jag vart lite förvånad över var att här klär man inte ut sig till spöken/ läskiga gubbar /häxor som jag alltid trott ( det är så jag firat hemma i Sverige) utan man klär ut sig till lite vad man vill. Elsa i från Froozen var väldigt populär i år;) 

Vi åkte hem, beställde lite pizza ifrån true food, städade lite inför våra gäster idag och sedan gick vi och la oss, trista som vi är men ack så skönt å sova! 

Idag väntar vi besök som sagt, min syster och hennes Sambo kommer över i två veckor. Ska bli så himla roligt! 



Nedan följer lite bilder ifrån igår. 





Roligaste kostymen! 






Dessa hade verkligen gått all in 


Häftig bil 



1 kommentarer

Mamsen

01 Nov 2014 20:49

Innebär detta att ni inte fick någon användning av era fina dräkter? Så synd isf. Ni var ju så fina :D men det är bra att du lyssnar på kroppen din. Stor kram. <3

Kommentera

Publiceras ej