Var en vecka sen nu, skrev ett ganska långt inlägg i fredags men som jag råkade radera.  Sedan försvann motivationen lite grann. Det är smådrygt att skriva på iPad tycker jag, oftast så autokorrektar den orden själv utan att man märker det, och sedan e d så lätt att komma åt å radera, menmen. 
Har funderingar på å köpa en MAC men då blir det ju med engelskt skrivbord så känns lite onödigt, kanske får vänta tills vi e i Sverige en gång;) 
 
Las Vegas trippen blev till slut en lyckad minisemester, häftig stad som tusan dock var inte maten den bästa och herregud vad dyrt allting var! 
Vi hann med en en del ändå, kollade in det berömda akvariumet dom hade dock till en liten besvikelse, det skulle vara stora hajar, men det visade sig att dem var mindre än dem på universeum i gbg dessutom var själva akvariumet ganska litet i sig. Däremot är det ett tips för barnfamiljer, barnen som sprang runt där var  väldigt fascinerade av de olika fiskarna.
På lördagskvällen gick vi på Michael jackson showen som gick på teatern, på hotellet vi bodde på. Det var det häftigaste jag sett i hela mitt liv, helt galet bra. Så ett hett tips till. er som ska dit, se den!!
Vi hann även prova hotellets SPA, vi har länge pratat Om att åka och SPAa ihop, och såg fram emot lite relaxing tillsammans. Det visade sig dock vara ett separat SPA för kvinnor och ett för män, så till vår stora förvåning när vi klev in i spaet var där endast personer av samma kön. Ingen klocka hade vi och ingen telefon så som tur var tänkte vi samma tanke att gå ut igen för att bestämma "en tid" och sedan fick vi gå på känn.
Jag hade svårt att slappna av i min ensamhet bland de andra kvinnorna, men efter lite bad i de olika poolerna gick jag och hämtade lite Is-te och la mig i en av stolarna med en tidning och insåg att det ändå var ganska skönt med lite ego-tid. Vi får helt enkelt göra ett nytt försök till att SPAa ihop en annan gång.
Innan vi åkte hem i söndags gick jag och gjorde i ordning mina naglar, blev väldigt nöjd och konversationen flöt på bra de 80 min det tog. Fick dessutom beröm för min Engelskan av nagelteknologen, det stärkte mig mycket!!
 
I måndags kväll åkte jag å Tommy till Ikea för att försöka hitta lite nya möbler till lägenheten,och vi hittade ett matbord med 6 stolar och en säng samt lite lakan och annat krimskrams, vi får det levererat imorgon.
Detta är gästsängen/ramen till sängen vi köpte innan vi flyttade över
 
Vår nya säng
Matbordet...
...Med 6 sånna här stolar 
 
det är så kul för oftast har vi väldigt lik smak, vilket är väldigt skönt. Jag Har redan massa bilder i huvudet hur fint vi kan göra det. 
Skrev på kontraktet för lägenheten i tisdags morse så vi har redan fått nycklarna, bara möbler som fattas. 
Hittade även en soffa på high fashion furniture (?) som vi har beställt, en stoor med två stycken divaner:)
Vi är super nöjda!!! Den fula kudden i mitten ingår ej😜
 

 vi har även hittat en ännu bättre hundpark för Viggo, en större och dit fler hundar kommer så nu tänkte vi försöka åka dit med honom varje kväll så han blir lite mer van, nu har vi vart där två kvällar i rad och det har gått ganska bra, dock e han lite harig men efter en stund har han lekt bägge gångerna, kul att se! 
 
Det ett känns som att livet börjar forma till sig lite och det är skönt. Nu ska jag bara försöka förstå mig på dammsugaren;) hittentills har jag fått använda endast slangen.... Säkert är även den lika lätt som allt annat när man lärt sig. 
 
Det ett som fattas nu är bil, lära mig köra här, mitt social security number och att komma i ordning i lägenheten... Och även lite rutiner i livet sen e allt i box.
Jag börjar kunna trivas bättre känns det som och det kan bli bra:) 
 
 
 
.
 

 

2 kommentarer

Anonym

12 Jun 2014 22:35

Det låter som om du börjar finna dig tillrätta Lina. Det är ju självklart en jätteomställning men jag är övertygad om att detta kommer att bli helt djävla kanon för er båda två, man växer med utmaningar och tänk vilken otroligt grym erfarenhet detta blir för dig, något dom fu kommer att ha med dig resten av livet, o som ett extra plus kommer du garanterat att vara helt 2 språklig när ni kommer hem. Ha det så jättebra båda två. Eva skickar med en STOR kram!

Daniel Larsson

13 Jun 2014 00:12

Vad skönt att det verkar kännas lite bättre nu, efter ytterligare en vecka. Jag flyttade ju själv 2007 men det var så klart inte samma sak. Det fanns redan en del andra svenskar på plats och ff a hade jag ju jobbet att sysselsätta tankarna med under veckorna. Flera av de respektive hade en del tunga perioder i början det vet jag, men även jag hade det. Det kom definitivt studer där jag frågade mig, vad f-n har jag gett mig in på? Dagen efter känns det oftast annorlunda igen och allt som oftast är det en separat händelse som utlöser tvivlet - mer än hela upplevelsen. Jag tror och hoppas att det blir så också för dig. Försök att ha tålamodet att inse att det kommer att ta ett par månader innan de "verkliga" känslorna infinner sig. Som du nämnde, är du fortfarande lite i "semester mode" efter så kort tid och det är svårt att greppa läget. Jag tror att det är viktigt att du tids nog försöker skaffa dig "nåt eget". Om det är skola (din mamma nämnde engelskkurs), något med Viggo eller en matlagningskurs tror jag kvittar. En ansträngning dock att få ett litet eget socialt liv så att ni efter Tommy kommit hem från jobbet, också kan referera hur Din dag varit! Det kommer att bli bättre, jag lovar!! Sköt om er.

Kommentera

Publiceras ej