Igår flög vi hem... Hem till vår nya vardag här i Houston. 3 veckor går så otroligt fort, men vilka sköna å underbara veckor jag har haft! De sista 12 dagarna har varit kompletta sedan Tommy och Viggo kom, men dessa veckor har tankat mig med så mycket kärlek. Jag är och kommer alltid vara en familjemänniska, min familj betyder verkligen allt för mig. Jag har hunnit med mycket denna gången, i vanliga fall brukar det bli väldigt stressigt med så få dagar då man är hemma, man ska hinna träffa alla och dessutom hinna med och ha lite semester och hitta på något... Så därför valde jag att åka hem några veckor tidigare för att ha några dagar på mig och träffa vänner, släkt och Familj innan mina älsklingar kom för att då fokusera på att hitta på saker ihop och ha en mysig semester, det har verkligen blivit toppen! 
Jag har valt bort allt vad internet (Dvs. Blogg, fb å instagram) för att fokusera på att ha det gott och det har varit så skönt! Lite bilder har väl kommit upp ändå men känns skönt ändå.
Det har blivit en del shopping hemma i SWEA, väskan var full när jag åkte till Sverige och på vägen tillbaka blev det en rejäl ompackning och jag passade på att fylla både men egna och Tommys också med allt jag ( för det är mest jag kan jag erkänna) hade shoppat. Men det var saker som var nödvändiga framöver så det är inget krimskrams;) 
 
Igår flög vi ifrån Köpenhamn och allt gick smidigt och bra. Eftersom vi inte hade bokat resorna samtidigt fick vi ta olika flyg hem med 5 min mellan avgångarna ifrån Kastrup. Vi försökte byta så jag kunde åka med Tommy och viggo (eftersom min första flygning var med SAS och måtten  för hur stor Viggos väska får vara är tokiga å dom inte kunde åka med) men det skulle kostat oss 19 000 kr i mellanskillnad så vi skippade det och fick åka 15 timmar på varsitt plan istället, det gick det med. 
Jag flög köpehamn-München-Houston och Tommy och Viggo Köpenhamn-Frankfurt-Houston min resa mellan München tog nästan 12 timmar, det var det längsta jag varit med om. Och det kände i kroppen när jag kom fram kan jag säga, har ganska svårt att sova sittandes så man var rätt mör när man kom hem och hade varit vaken i över 20 timmar. Det blev sängen direkt även om klockan bara var 17 och vi sov till 23 och sedan var jag ute med Viggo för att sedan gå tillbaka och sova till 5.30 ungefär... Var utvilad idag när jag vaknade och Tommy åkte till jobbet efter 8 tiden. På nått sätt känns det skönt att vara tillbaka till vardagen igen.
 
Att vakna upp i Houston imorse kändes förvånandsvärt bra ändå. För några dagar sen kändes det hemskt att behöva lämna Sverige men väl på plats här så känns allt bra ändå, det är mycket vi har att se fram emot nu det sista halvåret av 2014, och 2015 kommer bli ett oerhört händelserikt år;) 
Om 3 veckor åker jag och Tommy en vecka till Vancouver-Seattle för konferens där. Ska bli kul att se lite av Canada och en ny del av USA. Anlednigen till att jag ska följa med är för att det är lite speciellt med denna konferensen, dem har "spouse program", alltså ett program för partnern till de som jobbar... Kan ju vara lite kul att uppleva?;) 
Sedan har vi funderat på att ta någon veckas familjesemester i höst då vi har några veckor att plocka av.
Annars väntas det en del besök under hösten, ska bli skoj.
 
Nu tänkte jag laga lite lunch och sedan ta tag i all tvätt som ligger i resväskorna i hallen. 
 

1 kommentarer

Mamsen

21 Aug 2014 23:31

Vad skönt att det kändes bra att komma "hem" till Houston. Lycka till med livet där och tänk på att kärleken från oss här hemma inte har några gränser. Den har du alltid med dig <3 Puss & Kram

Kommentera

Publiceras ej