Jag har kommit på mig igen. Jag tänker på tok för lite på mig å hur jag mår, vad jag vill...
Livet spinner på, å jag kör på hårt för att "carpe diema", att fånga dagen.. och mitt i alltihop så glömmer jag bort mig själv ändå. 
 
Det var inte förän igår när jag satt i soffan hemma hos en vän, drack kaffe, diskuterade livet och psykologi  och min vän sa, lika ärlig som alltid " Lina du kommer att gå in i väggen ,med all denna energi du använder för att analysera och tänka så mycket".
Jag blev tyst en lång stund, log ett sånt där " jag vet att du har rätt"leende.
 
Jag analyserar oh tänker för mycket, allt för att slippa bli sårad...jämt ligga steget före. Du tjänar inte ett skit på det, mer än att för dig känns det skönt "att veta" att personen mitt emot som beteeter sig på ett visst sätt för att "han/hon tänker såhär lr menar såhär".....när min vän ställer följd frågan "vet du eller är det det du själv tänkt ut att så är det?", då blir jag tyst igen...
 
Ofta får jag höra att jag tänker,brubblar å analyserar för mycket...men jag har aldrig insett det på detta sätt!
 
Jag mår bra, och är lycklig, men insåg även att jag skapar min egna lycka genom att göra andra glada.
Det betyder att jag e rätt duktig på att glömma bort mig själv...
Jag sållar bort dem som inte får mig att må bra, absolut..dom har inte där att göra.
Men fortfarande, jag glömmer bort mig sjäv, vart jag vill komma, vad jag vill göra å vad jag känner...
Är för snäll helt enkelt..undviker att bli sur(för då kan man ju bli illa om tyckt) och svarar hellre nej än att " ja det blev jag faktiskt"..
 
Notes to your self!
#Stå upp för dig själv och våga erkänna när du känner dig illa behandlad
#Känn efter vad du vill å vad du känner
#Glöm för fan inte bort dig,du och ditt allt (dig själv)
#Sluta lägg så mycket energi på vad folk KANSKE tror,tycker, tänker om dig...det du inte vet kan du ändå inte ändra på.
 
Oavsett vad, så är jag så oerhört tacksam för de vänner jag har idag, de är mer än guld värda!!
 
Var aldrig för feg för att tala om vad du tycker och tänker, det kan förändra mycket!!
 

Kommentera

Publiceras ej