Vaknade upp 09.11 och den dära norrlänningen kommer in å ropar glatt " Godmoorrn! Dä snöar!"....UNDERBART! jag som inte har vinterdäck på bilen å inte vet om hur man gör för å få på dom ( borde jag ens äga en bil?!) och ska köra in till stan på studiebesök 14.30, och jag vet inte vart jag ska eller hur jag ska köra, blir så underbart i snön!  Kommer bli som att köra halkbana igen, vilket var det bästa jag gjort i princip. Detta är verkligen inte tjejen som gillar fart å fläkt i ett motorfordon...Jag har stor respekt för fordon...varför vet jag inte...jag e rädd för att skada mig! Välte med Moppen nån vecka efter dagar efter min 15 årsdag och jag jag körde in i en buske med Andrés syterdotters barnskooter.....dessutom backade jag in i en garageport för två veckorsen! Det säger allt om mig och motorfordon...Jag ska inte köra själv helt enkelt.
Vi hoppas därför på att kunna få en lägenhet fram mot våren närmare stan så jag har gång/cykelavstånd till skolan å stan och jag då kan sälja bilen.
 
Men snö...29 oktober 2012, det är ca två månader kvar till jul och träden har precis tappat löven...Antar att det är så att bo i norrland, måste ju påminna er om att jag faktiskt är uppvuxen i södra sverige, där har vi ingen snö om jul som oftast och blir det snö så är det slask inon ett dygn.
Jag gillar inte åka skidor,snowboard och sånt där...det är kallt och man fryser.
höst/Vintern är den värsta årstiden, den är mörk och trist och jag mår alltid dåligt fram till i vår nån gång...
 
Negativt utlåtande i detta inlägg....men tyvärr jag behövde släppa ut det.
 
...dessutom har vi glömt å ställa ner våra balkongmöbler i källaren å den gröna mattan är nu helt vit nästan...hmmm....
 

Kommentera

Publiceras ej