Listor på spotify väcker minnen...minnen ifrån majorna, på slottskogssgatan 17 den lilla men ändå rätt söta ettan, ibland kan jag undra hur livet hade sett ut nu om jag inte hade förlorat den då i oktober 2009, om jag inte hade flyttat ner till Falkenberg, om jag just då hade stått på mig och bott kvar.
Hur hade livet sett ut då?
Jag kan verkligen sakna det livet ibland, inte att var själv, singel,solo och kvällarna med "tyckasyndommig själv gott" utan mer känslan jag hade. Det var en speciell känsla jag fick varje gång jag vandrade slottsskogsgatan ner måt matbutiken,mot spårvagnen,mina promenader, mot slottsskogen eller var jag nu skulle...solen lyste, det var varmt och jag hade min vita tygskor och brunbrända ben.
Jag var aldrig rädd för att ta mig hem själv på natten.
 Jag levde livet. Det hände saker hela tidn.
Kan verkligen inte påstå att jag saknar att vara singel å bo själv...Men de var nått över Göteborg, över livet, över slottsskogsgatan där i majorna....
 
Jag hoppas kunna bygga upp samma känsla här i Gävle så småningom...för första veckorna i gbg kändes det inte heller så bra.
 

Kommentera

Publiceras ej