Efter mycket tråkigheter några månader verkar allting äntligen vänt, och jag hoppas att det inte bara är för oss utan även för min fina lillebror!<3

Vi har nu fått en lägenhet i Gävle från 1/5 men flyttar in 1/7, det känns väldigt bra. Att få komma hem å bo på svensk mark igen, även om lönerna är mindre och jobben är få.
I fredags var vi i gävle på besök (för min del första gången) och jag sökte skola och André sökte jobb, och så var vi å såg vår lägenhet. Vi hade förväntat oss en inrökt och ganska äcklig lägenhet, men när fastighetsskötaren öppnade dörren och vi fick se denna STORA och rymliga lägenhet och kände lukten av tvättmedel såg hur fräch hela lägenheten var så kände vi båda hur mycket vi kommer trivas där! Där ska vi bo bara!!
Så nu kommer vi halvera hyran och få en lägenhet som är dubbelt så stor, lagom med förvaringsutrymmen och Walk in closet (MED sko hylla!!).
Och  nu när vi även får alla golv bytta,klinker i hallen och helt nya tapeter i alla rum så känns d bara ännu bättre.
Vi bor precis vid en matbutik,bibliotek,frisör å har bara 4 km in till stan, det vill säga cykelavstånd!
Ska bliså himla underbart att få ha sin cykel och denna gången kommer jag nog tömma Sörbackavägen på grejer helt....nu känns d rätt att släppa och ha vårt egna.

Men det positiva slutade inte där, under tiden som jag var och sökte på skolan så var André ute och sökte ett jobb i Valbo som han hade ringt på tidigare i veckan.
Igår ringde dom å sa att han hade fått jobbet...och då undrar man är det tur eller är det bara det att unga som söker jobb i sverige idag är lata å inte kan ta vilket jobb som helst??
Vi är iaf super glada och det känns verkligen som detta kommer bli så himla bra!

Längtar verkligen jätte mycket till flyttlasset bär av! 4 mån går ju rätt så fort! ;)



Kommentera

Publiceras ej