Jag har otroligt svårt att stå emot denna lilla sockerpingla. Inte på ett sätt där det är svårt att sätta upp regler och gränser, men hon får verkligen mitt hjärta att smälta varje dag. Hon har kommit på hur man gör nu. Hur man får mamma och pappa att mjukas upp när hon har gjort något dumt, eller hur man får någon att skratta. Vårt älskade lilla charmtroll! 
Just nu är hon inne i en ganska jobbig och krävande fas, men också där man får mycket kärlek, gos tillbaka. Mitt i leken kan hon komma å klättra upp i knät på en för att ge en  puss eller en kram. Då, i det tillfället så skulle jag kunna ha hur många barn som helst. 
Hon har också plötligt fått ett hejdundrande humör. Mycket vilja och är envis som tusan. 
Blir det inte som hon vill, eller om hon inte kan Klara något kan det bli ett väldigt liv. Då går larmet! Just i det tillfället kan fler barn ligga väldigt ner på prioritetslistan. 

Imorse hade jag i vanlig ordning gjort en frukostsmoothie till mig, och i vanliga fall brukar hon få lite i ett eget glas men inte idag, hon hade precis nästan fått välling. 
Såklart får hon syn på min och vill smaka. Vi tycker d e bra att hon vill smaka på saker å uppmuntrar det gärna. Hon drack och drack å plötsligt var mitt välfyllda glas nästan slut?! "Men mamma då?" Sa jag och hon titta på mig med ett stort smile, satte sig ner och kröp iväg för att fortsätta leka. 
Vissa dagar med den ungen är bara så härliga. Oavsett vilket humör hon är på, så är jag så tacksam för att hon kom till oss. ❤️


Kommentera

Publiceras ej