Bästa årstiden här, är helt klart höst/vinter. Visst har vi också några riktigt kalla dagar där du behöver vinterjacka och riktiga skor, men mestadels är det ändå rätt varmt resterande av dagarna. Temperatur skillnaderna är ganska Skarpa ibland, som i tisdags när vi var ute på fm promenad. Vi gick ut i ett 26 gradigt och väldigt ljummet väder. När vi gått halva biten blev himlen plötsligt jättesvart och vi bestämde oss för att vända hem igen. När vi kom 2 gator hemifrån så började det duggregna och blåsa och plötsligt på några sekunder blev det iskallt och storm. 
Den känslan har jag aldrig upplevt förr och det var faktiskt riktigt läskigt.  Fick hålla hårt i hund och barnvagn för stundtals kändes det som att vi skulle blåsa bort. Sista biten sprang vi hem och som tur var så var det inte långt. När vi kom in så kom hällregnet. 

Vädret här är väldigt häftigt (med respekt) , ena stunden kan vara sol och i nästa åskskurar. I början tyckte jag det var lite knäppt, men man vänjer sig. Som med det mesta;)

Andra anledningar till att hösten och är underbar här, är att det är så många högtider. Halloween, Thanks giving och jul. De kommer tätt efter varandra och här går man all in. Hade jag bott kvar i Sverige hade jag nog fortfarande tyckt "så himla typiskt amerikanskt" som jag tänkte i början.   Att uppleva det är en annan sak. Mycket görs för barnen här och att se  så många barn helt lyriska är bara väldigt fint. 
Kanske hade jag haft kvar samma fördomar om vi inte fått barn, men idag älskar jag att man går all in i det här landet. Känslan är speciell! 

Morgonpromenad! Älskar att det är  22 grader varmt och den 19 november!😃

Idag fick vi besök av Carola och lilla E. På M å E skiljer det 14 månader. Är så roligt att se hur  M studerar E noggrant. "Hur gör man?". 
Vi tog en morgonpromenad tillsammans. När jag kollade temperaturen vid 8.30 var det 14 grader och jag klädde på både M och mig. Klockan 10 när vi skulle gå ut, var det plötsligt 22 grader och det var bara att byta om till shorts å T-shirt. Efter promenaden drack vi kaffe och mumsade i oss varsin turkey cupcake som jag bakade igår. 
Jag trivs verkligen med livet som mammaledig. Är svårt att föreställa sig hur en vardag med studier/jobb och barn blir sedan när vi kommer hem. Kommer säkert in i det också. Men tiden, tillsammans med M är (för mig) så himla värdefull och även om det inte alltid är en dans på rosor så njuter jag otroligt mycket. Vi har det så mysigt om dagarna och alla leenden, pussar, kramar och allt gos kan ju slå vilket drömjobb som helst. 
Så kommer man till det där, man måste ju jobba och försörja sig också...Tur vi har några månader kvar;)

Nya roliga leken, den leks många gånger om dagen.

Imorgon fyller pappan i huset år och jag sitter å planerar lite för födelsedagsfirande. Han är iväg i Chicago och kommer hem imorgon kväll när M sover tyvärr. Så blir nog inget firande förrän på lördag. 

Kram på er! 



Kommentera

Publiceras ej