Jag tror jag är koffeinkänslig, livet blir helkul så fårt jag dricker kaffe! Känslan är svårt att beskriva men om jag säger såhär; En kopp starkt kaffe gör mig lycklig (jag menar verkligen lyckorus här) och jag älskar allt och alla och är så himla nöjd med mitt liv, 2 koppar gör mig hyper! Tankarna spinner på fort och jag är ännu lyckligare och allt känns så grymt bra och jag  får grym energi...3 koppar ( är vad jag brukar drick max en dag ), ska vi inte tala om, förutom aom att jag inte kan somna på kvällen. Nu har jag lärt mig att jag inte kan dricka kaffe på eftermiddagen och att jag måste nog hålla mig till 2 koppar om dagen...
Antagligen beror det väl på att kaffe ökar cirkulationen men att det håller i sig en hel dag är sjukt. 
För mig är det positivt, jag blir en mycket roligare människa med kaffe hahha
 
Dagen idag känns som en bra dag, kl e bara 10.50 å jag har vart  vaken sen 2 timmar tillbaka, känns bra eftersom jag har en del att göra idag . Har ätit frukos, å druckit en kopp kaffe och jag myser framför nyhetsmorogn lördag, skönt att vara lite ledig idag.
Dom pratade om rasism och  fördomar mot mörka personer innan, med komikern Marika(kommer inte ihåg namnet) och jag kom å tänka på mina fördomar när ja var liten och det började komma mycket somalier till Falkenberg, för mig var det inte så vanligt eftersom vi bodde i ett vanligt svensson område och jag kan inte minnas att det bodde så många invandrare i falkenberg när jag var så liten, iaf..jag minns att jag var och hälsade på mamma på jobbert som jobbade på dagis. Där var en pojke som var somalier och så klar då mörk...det jag inte förstod då var att han bara hade en annan hudfärg utan fick för mig att denna pojke skulle vara insmetad i CHOKLAD?! Precis som att föräldrarna skulle smeta in pojken i cholad varje morgon innan han gick till dagis....Jag tog mitt lilla finger och drog på hans arm och tittade för å se om det fastnade nån choklad....vilket det så klart inte gjorde!! Den lilla pojken tittade förbryllt på mig med sina stora mörka ögon som sa " va sysslar du med knäppis?!"....jag minns verkligen detta så väl och kan skratta ganska mycket över denna fördomstanke...men som barn har man inte så logiska tankar alltid, det är tur man blivit vuxen och fått lära sig hur det ligger till och att föräldrarna smetar alltså inte in sina barn i choklad i afrika utan att vi alla har olika hudfärg hhaha
 
En långpromenad eller en joggingtur ( har inte bestämt mig än) står på schemat lite senare idag, vi håller även på med en hälsorapport om vår egen hälsa i Hälsopedagogiken..ett hälsokontrakt, försöker uppfylla mina mål....målen är väl mest att träna 5 ggr i veckan och röra på mig varje dag (i from av promenader) och sova bättre har varit så trött sista tiden, går å lägger mig sent och upp tidigt, det blir som en ond cirkel efter ett tag, men nu ska det bli ändring på det. 
I vår klass är typ jag den ända som tycker hälsopedagogikämnet är intressant, många undrar varför vi ska behöva läsa det när man läser till USK:a, för mig har det slått upp mycket nya dörrar och tankar om mig själv. Ska försöka få klar hälsoinlämningen idag iaf.
 
Är mycket i skolan nu, på måndag har vi muntlig redovisning i specialpedagogik, hälsoinlämning på torsdag och prov i vård och omsorg på 4 kapitel på fredag, sedan prov i psykiatri på onsdagen veckan efter PLUS att vi ska skriva ett "fördjupningsprov" i psykitatri om man vill uppnå ett högre betyg i kursen, antagligen 4 dec....känns som jag kommer kracha snart på den fronten men när jag sedan tänker på att det är 5 veckor kvar av 20 och att jag har vart i skolan varje dag utom 1 på 15 veckor som gått så känns d lite lättare, belöningen blir ju att få komma hem å mysa med familjen i jul, längtar så mycket!!
 
Ha en mysg lördag folkens!<3
 
 

1 kommentarer

Back Emilia

17 Nov 2012 23:57

Hej Lina! Jag såg att du kommenterat på min blogg och frågar om Scott. Jag tycker verkligen du ska söka! Man får en sån bred kunskap och min klass är helt underbar, blit nog så när alla har samma intresse. Så om du är intresserad av hälsa så tycker jag absolut du ska söka! //Emilia

Kommentera

Publiceras ej