När vännera gått hem å ensamheten en fredag tränger sig på, så slår det mig, som en hård käftsmäll...28 dagar kvar...sedan är det Goodbye,Adios Oslo(again)!
inga tjejer= inga tjejmiddagar.
inga tjejer=inga fniss å skratt
Det är verkligen svårlätt å lämna oslo denna gång...

Som imorse när André stod i lägenheten å sa hur fin den var...det kändes så rätt, vilket det antagligen är också.
Men jag har mer kvar i Oslo än ad jag har å komma "hem" till känns det som.
Mina vänner är här...mitt liv är här.
Det känns tungt å jobbigt å börja på ny kula, å gå till skolan(om jag kommer in) å stå första dagen i ett litet hörn å se desperat å osäker ut ut med "Söker nya kompisar" i pannan, mitt i en klass som redan gått ihop ett halvår....
Å inte verkar d som att jag fick nått sommarjobb iaf, så vad ska jag nu göra när alla andra jobbar eller är iväg på semester?
Är så mycket frågor å rädslor som återigen tränger upp över bringarens kant.

Att sedan flytta från 40 mil till 75 mil ifrån min familj är också en jobbig tanke...inte för att jag är så bunden att jag e hemma så ofta, men hur sällan blir det inte nu då?

Det är helt galet att min mina känslor aldrig kan ligga på ett neutralt plan å bestämma sig för antingen det ena eller det andra.

Jag är rädd, jag är lycklig, jag är orolig, jag är kluven.....

9 kommentarer

Ida J

02 Jun 2012 06:07

Det kommer gå bra vännen! Du är väldigt social så de där med nya vänner löser sig, dessutom är de väl så för alla när man flyttar till nytt ställe, jag kände så när jag flyttade till Borås, men de har blivit toppen! Sen är de väl bättre att känna något än inget alls? Du kommer fixa detta! Du är toppen! Kram

LIENE

02 Jun 2012 07:27

Tack:) Hoppas du också får en bra helg!

hanna ♡

02 Jun 2012 08:20

planer för den här helgen då? :D

ami

02 Jun 2012 13:38

Det kommer jag göra, jag håller på :D

ami

02 Jun 2012 14:13

Ja, men vet du vad? Tänk att det ger dig nya möjligheter i den nya staden :)

Linnea [Fotoblogg]

02 Jun 2012 14:44

SV: Det är bra här med!:D



Vad gör du??

KRAM

Elin Eriksson

02 Jun 2012 15:26

Sv: Så lite!! :)

Anonym

02 Jun 2012 16:43

Jag har en tävling i bloggen som jag har döpt till veckans bloggtips som är som ungrefär som veckans blogg fast bättre :) jag hoppas att just DU kommer vara med :D du hittar tävligen här:



http://marcusofsweden.myshowroom.se/tavling-veckans-bloggtips/#comment



Lycka till! :D

ami

02 Jun 2012 17:20

Jag har varit i den sitsen och jag vet hur det är.

Men allt går om man vill :D

Kommentera

Publiceras ej