Det är värre än å sluta röka, det går så fort...det skapar jojovikt iaf för mig. 
Jag var duktig i 8 veckor, jag höll mig undan det .
Det jag pratar om är det vi egentligen borde kalla för en drog...SOCKER!
Jag kan inte låte bli det, begäret e sjukt, vet jag om att det står godis i en skål hemma, så äter jag tills det är slut!
När man sedan är två som båda är lika stora godis å sötmonster...då är det ännu värre.
 
Jag mrker direkt när jag inte har ätit regelbundet några dagar å fått fel mat...då går jag med på allt.."ja men en liten godis bit...." eller..." ja men ikväll kan vi unna oss en påse chips"..NEEJ jag gjorde det igen å där får jag börja om.
Önskar jag hade förmågan att säga nej å inte äta socekr på ett år eller nått!! 
 
Inte bara för att jag lägger på mig utan för att jag mår så sjukt dåligt av det! Jag blir seg, trött, ledsen, sur, grinig...listan kan göras lång. 
En kost på mindre kolhydrater säg ska vara bra....jag äter betydligt mindre av dom nu än vad jag gjorde förrut, men märker direkt när jag fått i mig för mycket, då kommer sötberoendet fram direkt!
 
...säger jag å tar ännu en godisbit?! Seriöst!!!
När det handlar om att kassta cigaretterna å sluta tvärt, det var i stort sett noll problem...att hälla ut alkoholen är inte heller nått problem för mig.
Men att kassta godiset som står i skålen?...ne det är svårt....jag vet att jag borde, men det är inte lika lätt som det låter...det känns ju onödigt, dyrt osv...
 
I lördags vart jag arg på oss avv vi köpte pizza...A köpte pizza å jag Kebabtallrik...Det är ingen mat jag föredrar i första hand e lördagskväll, känner mig flottig å äcklig efteråt, sedan är det knappast lika gott som hemmalagad mat!
 
Det värsta är just nu att jag vill behålla min vikt å älskar leva ett sundt liv med allt vad tränng,hälsa å nyttig mat heter, men sedan har jag en karl som skulle behöva äta mer, å gå upp...så vad gör man ? känns som en liten jobbig balansgång. Det är skilnad på mat för kvinnor och mat för män...Hur får man till det så det blir bra för båda?!
 
Jag har dåligt samvete, lite ork och magen börjar krångla igen...
Det är dålig mat, dåliga mattider och för lite träning....
Min mage framför allt mår inte bra av för mycket kolhydrater och oregenbundna mattider, hade problem i flera år med det, å sedan när jag la om kosten så försvann det helt. Now it´s back again!
Nått måste göras, jag måste skärpa mig, jag måste börja om från början igen och bli nogrannare igen. 
 
Så nu tänker jag kassta denna äckliga sockerskål med godis...
ta en dusch å göra mig iordning, köra iväg å inföskaffa lite ny mat, en yogamatta ( om jag hittar nån till rmligt pris) och åka hem å ta hand om mig själv, själen å sedan dammsuga..för ikväll frå vi middagsgäster.
 
Det är verkligen svårare än vad det låter....

Kommentera

Publiceras ej