Oslo är för mig frihetskänsla. Frihetskänsla och glöm alla beskymmer för en stund, här kan du leva och må bra.
Jag älskar Oslo, staden som fått mig att komma på benen två gånger av två möjliga.
I Oslo har jag mitt liv, mitt allt, mina vänner.
Det är staden där man träffar nytt folk, man skrattar och livet händer.
Oslo var staden jag flyttade till för att aldrig mer komma hem igen, jag skulle leva här för alltid.

Men så sattes problemet in, en himla jäkla regel om 8 år på sig att läsa upp till ett slutbetyg om man(som mig) inte fick ett efter gymnasiet.
Om nån undrar så har jag inte svurit lite över min ologiska hjärna som inte klarar av matte.
Jag har inte heller inte svurit mindre över den "smarta" läraren som lät mig hoppa över en hel mattebok i grundskolan för att jag skulle "följa" med resten av klassen....det var där jag miste den mesta av kunskapen antagligen.

2013 ska jag ha klart mina betyg, annars blir d extra svårt för mig att kunna komma in på högskolan, jag har många gånger jublat över detta!
För att jag ska hinna klart måste jag börja studera redan i höst, annars kommer jag inte lyckas.

Det känns förjävligt att jag ska vara den som ska dra bort André ifrån sin goda merit till jobb, jag är nämligen övertygad att han skulle kunna ta sig så mycket längre!  Jag har bett han stanna för sin skull, men t.om det vill han  offra för att vara med mig.
I mina ögon känns det fel, jag vill hans bästa med tanke på jobb möjligheterna i sverige.
För min del är det ju enklare, jag kommer ju studera.

Vi har fått en lägenhet i Gävle och det är även där vi kommer hamna. Det känns lustigt,bra och väldigt skrämmande.
Ny stad, nytt folk, nya vänner,ny miljö...å nu till det mest komiska, jag har ALDRIG varit i Gävle..och där jag bo.
Eftersom vi sökte lägenhet i både Gävle och Gbg å inte ens Gbg ville ge oss en chans å Gävle kom först med erbjudande så fick det bli så, och Gävle bli nått helt nytt för oss begge.

Det känns som det bara är att göra det å ta en stor chansing....kommer vi att trivas? Finns där jobb? Blir det bra?
Livets beskymmet löser sig alltid och det kan inte bli sämre än att bo i Falkenberg så  tror alla problem kommer lösa sig oavsett.

Ni vet alla hur allt ser ut å där sätter vi punkt.

Kommentera

Publiceras ej