Semestern är snart slut, imorgon lämnar vi norrland och sverige för att återkomma till oslo igen.
På måndag börjar jobbet som vanligt igen...och vad har 5 veckor tagit vägen då?!
Känns som det var i förra veckan jag gick på semester men visst längtar jag lite efter beste vennen min i oslo=)
Och efter naboen min på 3je etage över gatan.

Vad har hänt dessa 5 veckor i sol blandat med regn?
Jo det har regnat
och regnat
och sen regnat lite till å sen massa mer
Har legat sjuk i nästan 3 veckor i halsont,förkyldning och snörvel å värk i kroppen
Det rengade lite mer
Sen kom det några dagar med sol
Vi har grillat nästan varje solig dag
Vi har vart på hyttetur utanför oslo
Sen var vi en helg i gbg och såg rock kungarna- Metallica
vart på teater
Vi har unnat oss massa god mat,godis,onyttigheter å för mycke alkohol- levt gott m.a.o
Sedan åkte vi till norrland och hamnade på samma tåg som vi åkte med från gbg-halsberg när vi bytte på arlanda..
På 8 dagar har jag lyckats bli biten nästan 100 ggr av myggor(utan att överdriva)
vi har även lyckats haft sommarens mysigaste kväll ute vid en stuga vid en sjö med massa vin, god mat å en badtunna där jag å andrés bästa tjej kompis fann varann snabbt å blev sittandes halva natten ute i badet fnittrandes å massa prat tills d började bli ljust.
Där lyckades jag även fuktskada min lilla digitalkamera.
Har vart på shoppingcenter i sundsvall.
Haft en målar  eftermiddag med svärmor.
...ni ser mycket har hunnit hända även om man inte alltid tänker på det...när jag tänker tillbaka har iaf jag haft en mysig sommarsemester!

Kan dessutom berätta att jag troligen om ett år blir norrlänning bosatt i Hudiksvall då vi kommit fram till att det nog kommer blir bäst så för oss båda, jag trivs här uppe och hudik var  en fantastiskt mysig stad! Funkar det inte...är d bara å flytta på sig=)

Men som sagt imorgon lämnar vi norrland å kör mot norge och oslo, vi är berädda att möta ett väldigt sorgligt oslo, det sägs att stämmningen är tung där nu. Imorgon är det en vecka sen Anders Behring Breivik tog nästan 100 människors liv på en och samma dag....Förstår fortfarande inte..
Tänkte se på blomsterhavet vid domkyrkan och ta mig bort till regerings kvarteret för å se förödelsen....varför?Hur kan man?

 

2 kommentarer

naboen

28 Jul 2011 22:52

blirru norlending? :D



glede meg t du komme tebake!!

Mamsen

30 Jul 2011 13:26

Verkar som om du är väldigt till freds med livet och det gläder mej. "Glada Hudik" låter som ett jättebra val, tycker jag. Glöm inte att kärleken övervinner allt <3 Ses på onsdag :D

Kommentera

Publiceras ej