Min roomie Ingrid har nu rest till kina för att därifrån åka tranzebiriska järnvägen upp till rysslad å flyga till Roskillde, va full i några dygn å lyssna på massa musik för att slutligen hamna hemma i lägenheten på Rubinas igen,en  resa som ska ta två måndaer.
Det kommer bli tomt...
Tomt för att ingen kommer komma hem hoppandes glad, sprallig i övertrött kl halv tolv på kvällarna.
Tomt för att ingen kommer störa sig på mitt bråk i köket om morgonen.
Tomt för att ingen kommer bry sig om jag sätter på tvätt maskinen vilket som helst tid på dygnet.
Det blir inte heller massa popcorn längre å häng i soffan med varsin PC i knät,några koppar te och lite slö prat.
Jag har ju trots allt bott här under samma tak me denna varesle i 3 månader nu och på dessa 3 månader har vi aldrig varit osams...I´ve got a friend for life! ;P
Vem ska nu komma hem bärandes på något å vara överlycklig över att hon fyndat nere bland förrådet igen?

Igår vert det avskeds/bursdagsfest för henne vilket blev en väldigt kul kväll med öl-spel,kina-tårta,fina gåvor,jag-har-aldrig-leken och kunvagnsrace in till krogen.

Måste erkänna att trots att det bara var drygt 3 timmar sen hon gick ut av dörren så känns det tomt. Det känns trist på riktigt och jag kommer sakna henne väldigt mycket, vi hann ju aldrig käka frukost på balkongen ihop. Sen när hon är tillbaka bor jag ju inte kvar, tur att det då kommer vara en trikk imellan ulevål å rubinas.

Krysser fingrarna å önskar min vän lycka till nere i china town och hoppas hon får en super resa!!

Kommentera

Publiceras ej