Det är ju inte bara jobb, pengar och grymm lön som gäller här kan jag säg att flytta till oslo är något som har mååånga fördelar. Till och med så många att du inte ens ser några nackdelar.

- Det är en stor stad, vilket betyder mycket buss,tåg och trikk vilket i son tur vill säga att du har många minuter av ditt liv där du kan tillbringa tiden till att tänka. Lite go musik i öronen, se ut genom fönstret å tänk på det du behöver påväg till/hem till/från jobbet eller från stan istället för å förstöra en hel natts sömn t.ex.

- Fest...Alltid fest,vilken dag i veckan som helst, mycket vin mycket alkohol..du kan alltså välja själv vilken dag i veckan du vill gå ut. Du behöver inte heller skämmas för att du sitter å dricker 1-2 glas vin en tisdagskväll på en restaurang, dessutom känner du ju ingen i staden ändå så vem kan kolla dig??

- Du är som sagt anonym,du gör vad du vill, när du vill du behöver inte vara rädd för att träffa nån du känner som sedan skulle sprida ut saker hon/han sett, inte eller behöver du bry dig om andra...vad dem tycker och tänker e deras ensak. Du gör ditt liv till det du vill och det delar du endast med dina vänner.

- Shopping! Absolut, denna staden har ALLT när det gäller shopping, caféer och restauranger! Bara att välja och vraka. Tyvärr kan det dock läska lite väl mycket och det är inte svårt å veta vad du ska lägga pengarna på. Har du otur har du handlat en hel ny garderob en eftermiddag. Dessutom är ju butikerna öppna till 21-22 i denna staden;)

- Du behöver inte vara rädd för att gå upp i vikt om du flyttar till oslo, för i affärerna så säljs gammalt hårt godis och norrmännen som är kända för att vara hurtiga smittar lätt av sig på de som kommer hit. Träning är sunt och att äta sund mat är något som är viktigt i detta landet! En annan sak som gör att du inte går upp i vikt är priserna i mataffären, mat är dyrt så ist väljer du att leva på pasta och nudlar månadsvis än att unna dig en pizza....dessutom är pizzorna inte goda så varför lägga pengar på det?

- Du behöver inte heller oroa dig för att något inte ska hända en kvälle eller en helg, alltid händer det något! Här bjuds på gratis konsterter,nattliv och vännerna du lätt finner eller om du redan har har alltid fina idéer om vad som ska hända. Du behöver alltså inte oroa dig för att bli rastlös eller uttråkad. 

Oslo är som en resa som aldrig tar slut, kanske finns verkligheten här med, men jag har aldrig kännt varken tritess,"vardags liv" eller rastlöshet i denna staden...det känns som jag är ute på en jätte lång resa och den känslan gillar jag! 

Det första jag ska göra när jag fått en budget är å skaffa mig en egen lägenhet, kosta vad det vill för jag är säker på att jag vill leva här.

1 kommentarer

fredrica

29 Aug 2010 11:27

UNDERBART!!!!

Kommentera

Publiceras ej