Jag växte upp i denna stad, där jag fick lära mig att människor var falska, inte kunde du lite på en enda en men i denna staden är du kompis med en fiende även om du inte vill vara det.
Jag fällde ut mina vingar och flög iväg bort till ett land där det var helt tvärtom, det var där jag insåg att människor kan vara goda, och började bygga upp en tro på människan och folk i min omgivning igen.
När jag sedan kom tillbaka till svenska landet och den näst största staden träffade jag även folk där, där folk behandlar dig efter hur du behandlar dem. Vilket jag alltid önskat...och efter den filosofin han jag lärt mig leva och det är så jag levet.
Åter igen tillbaka på hemma mark lever jag med samma tanke, och tänker inte ändra mig...
Jag tycker bara det är så oerhört synd att man inte känner tillit till en enda jävel i den här staden, och hela tiden undrar jag VARFÖR?
Undrar dessutom, ska man inte kunna lita på sina egna vänner?
Man kan inte öppna käften i den här staden innan man får en utskällning, kommentar eller nått annat tillbaka i fejset för att nån annan har förstorat upp det man har sagt och fört fram en helt annan story en den man nämnt...är det konstigt att folk krigar? Är det konstigt att folk inte vågar känna tillit?

Jag har genom mina år valt bort vänner jag inte känner är värda mig, för en vän som inte klarar av att vara en vän...hon/han är inte värd min vänskap. Jag är inte värd att såras pga skitsnack,missuppfattningar eller lögner.
Själv tänker iaf jag väldigt mycket på hur jag behandlar folk i min omgivning, för jag tycker det är viktigt att visa respekt och kärlek till varann.

Bara för jag är någons vän är jag inte värd att tas förgiven, bara för jag är någons vän är jag inte värd att han/hon ljuger för mig eller går å pratar skit bakom min rygg..

Falkenbergare, vad är det för fel på er?! Hur skulle det va om ni tänkte er för lite??
Hur Skulle det va om ni tog vara på era vänner ist för å sprida rykten å skit snack om dom?
DESSUTOM Tycker du det är kul att bli snackad om själv? Tänk på det innan du snackar om någon annan, du kan aldrig räkan med att folk ska sluta snacka om dig innan du slutar snackar om dom och bett om ursäkt å bevisat varför dom just ska välja dig som vän.

Ni vänner jag har, jag är oerhört tacksam för er, det är ni som har gjort en stor del av mig!
Mina vänner är Guldvärda!
Känn er Älskade!




2 kommentarer

Marcus

27 Nov 2009 18:50

Åker till Thailand en månad med en ryggsäck den 5 dec...

Madde

28 Nov 2009 08:30

Småstadssyndrom skulle jg chansa på... Alla vet allt om alla på både gott pch ont och det skapar rykten och missuppfattningar. Förjäkla irriterande!! Det enda man kan göra är att bevisa motsattsen! =)

Suss å klem!

Kommentera

Publiceras ej